• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Stijging populariteit textielsupers

Stijging populariteit textielsupers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek blijkt dat de Nederlandse textielsupermarkten niet te lijden hebben van de huidige economische malaise en de stagnerende groei op het gebied van bovenkleding. Volgens het CBS boekten textielsupers als Zeeman, Wibra en Hans Textiel in oktober 2002 een omzet die ruim 27% hoger was dan in dezelfde periode een jaar geleden. Uit het onderzoek bleek daarnaast dat bij alle textielketens het aantal filialen sterk is toegenomen. V Zeeman is veruit de grootste textielsuper. Het bedrijf heeft 700 filialen in de Benelux, Duitsland en Frankrijk en wil dit aantal uitbreiden tot 1.000. Op de tweede plaats staat Wibra met 200 vestigingen, gevolgd door Scapino met 200 filialen, Hans Textiel (180) en Bristol (100). Claudia Heeselaars van Hans Textiel, dat ook eigenaar is van Favoriet Sport en Dikado (Belgie), onderschrijft de conclusie van het CBS. In een gesprek met het Algemeen Dagblad zegt zij: "We hebben nu 180 vestigingen; de komende drie maanden zullen we tien nieuwe winkels openen. Door de economische recessie gaan mensen voorzichtiger om met hun geld en komen dus vaker naar ons toe. Die tendens is vorig jaar ingezet, vooral in de tweede helft van 2002 merkten we het", aldus Heeselaars.

textielsupermarkt