Stopt Victoria’s Secret met swimwear?
bezig met laden...
Victoria’s Secret is in de loop der jaren uitgegroeid tot een van de grootste lingerieretailers ter wereld. Om te blijven groeien zou het bedrijf bezig zijn om de zwemkledinglijn af te stoten, zo gaan de gerichten.
Eerder dit jaar onthulde het bedrijf al plannen dat er gesneden zou worden ‘in bepaalde categorieën’, om een aantal bezuinigingen te kunnen doorvoeren. Volgens BuzzFeed News zou het om zwemkleding gaan. Victoria’s Secret wil echter nog niet uitweiden over welke categorieën er mogelijk worden afgeschaft. Op een briefje dat Citi-analisten op 8 april naar klanten zou hebben gestuurd, zou echter staan dat de verkoop van badmode na dit jaar gestaakt wordt.
Moederbedrijf L Brands liet begin 2015 weten dat de badmodelijn goed was voor 500 miljoen dollar en daarmee 6,5 procent van de verkoop van Victoria’s Secret representeert. In augustus rapporteerde het bedrijf echter een tegenvallende verkoop van badmode, dat onder andere leidde tot het vertrek van Sharen Turney, de voormalig directeur van het lingeriemerk.
Het briefje van Citigroup zou vermelden dat L Brands de ‘badmode gaat elimineren uit de winkels en online’, eraan toevoegend dat de categorie de laatste jaren tegenvallende resultaten boekte en dat het management gelooft dat de winkeloppervlakte beter kan worden gebruikt voor Victoria’s Secret Sport’. Analisten weigerden commentaar te geven op de geruchten.
CEO van L Brand Lex Wexner laat weten dat Victoria’s Secret een aantal wijzigingen doorvoert ‘om de groei te versnellen en om het bedrijf voor lange termijn te versterken, door de focus te verkleinen en het operationele model te vereenvoudigen’. Zo wordt onder meer de productie van de bekende catalogus van Victoria’s Secret stop gezet, daarnaast wordt het bedrijf in drie divisies gereorganiseerd: Victoria's Secret lingerie, Victoria's Secret beauty en Pink.
Beeld: Facebook Victoria's Secret