• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Tchibo wil uitbreiden in Nederland

Tchibo wil uitbreiden in Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tchibo, een van oorsprong Duitse koffieshop die ook een kledinglijn en andere non-foodartikelen verkoopt, wil fors uitbreiden in Nederland. Momenteel telt de Duitse keten vijf vestigingen, vooral in Noord Nederland en Limburg, en 35 shop-in-shops. Dit jaar komen daar minstens zes eigen winkels bij. In 2008 zullen er nog vijftien volgen. De eerste nieuwe winkel opent binnenkort in Arnhem. Later dit jaar hoopt Tchibo de eerste vestigingen in de randstad te openen. Ook de shop-in-shops zullen in aantal toenemen, het streven is eind dit jaar op zeventig uit te komen. Volgend jaar zullen dat er 150 zijn. Dat zegt Joachim Gripp, Managing Director Tchibo Nederland.

In Duitsland heeft Tchibo een naamsbekendheid van 99 procent. In Nederland heeft slechts een klein aantal mensen gehoord van de Duitse keten. Afgelopen jaar maakte Tchibo in Europa een omzet van 3.9 miljard euro. De keten verschaft werk aan 12.500 werknemers.

Om aansluiting te vinden op de Nederlandse markt zal de formule enige aanpassingen ondergaan, zegt Gripp: ”Voor het onderdeel mode geldt dat Duitsers behoudender zijn dan Nederlanders. De meeste kleding die we in Duitsland verkopen, is daarom niet geschikt voor de Nederlandse markt.”

Vorige week presenteerde Tchibo het nieuwe kledinglabel Mitch & co, dat werd ontworpen door de Duitse ontwerper Micheal Michalsky. De eerste collectie bestaat uit een aantal sportieve basics, die ook in Nederland zullen worden verkocht. Dit jaar presenteert Mitch & co nog een najaarscollectie en een kerstcollectie.

 

 

 

 

Tchibo