• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Tesco bedreigt Wal- Mart en Carrefour

Tesco bedreigt Wal- Mart en Carrefour

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tesco begint een bedreiging te vormen voor Wal- Mart en Carrefour. De Britse supermarktketen heeft de traditionele supermarktformule overboord gegooid en boekt veel succes met de verkoop van additionele en complementaire producten en diensten: van betaalbare levensmiddelen tot verzekeringen.

De internationale expansie van Tesco werd langs vier dimensies uitgevoerd. De eerste vuistregel was dat alleen succesvolle buitenlandse bedrijven werden gekocht. Bij overnames werd voorts gekeken naar de mogelijkheden om in complementaire of gerelateerde markten te opereren. Tesco`s tweede principe draait dan ook om marktaandeel en marktsynergie. De keten besloot om juist die markten te betreden waar de plaatselijke concurrentie te verwaarlozen was Oost- Europa en Zuidoost Azië. Het derde principe is dat van omnipresentie: het overal openen van winkels. Volgens het vierde principe gebruikte Tesco zijn omvang en kracht in het Verenigd Koninkrijk waarmee het de beste human resources overzees kan deployeren. (Bron: Strategic Direction)

 

 

 

 

 

Tesco