The Kooples komt met maandelijkse collecties
bezig met laden...
Het Franse modemerk The Kooples gaat voortaan maandelijks nieuwe collecties uitbrengen, in plaats van de ‘ouderwetse’ twee seizoenscollecties per jaar, zo meldt BFM Business.
In een interview met de Franse zakelijke nieuwszender zei mede-oprichter en topman Alexandre Elicha dat er voortaan twaalf collecties per jaar komen. “We vonden het tijd om onszelf opnieuw uit te vinden,” lichtte Elicha toe. “Deze verandering betekent een andere manier van werken. Iedere collectie zal een zekere imago hebben, een sterke identiteit, voor meer innovatie, meer creativiteit.” Dit moet ook leiden tot meer exclusiviteit.
Het merk heeft zojuist de “Moonlight” capsulecollectie voor vrouwen gelanceerd voor de kerstperiode. Deze bestaat uit veel kant en fluweel, met name in zwart en rood, en daarom uitermate geschikt voor de feestdagen. Bloemenprints en een slangenleer motief overheersen.
In 2017 zullen zowel mannen als vrouwen iedere maand een nieuwe collectie krijgen. De capsulecollecties zijn al getest, maar het bedrijf is momenteel hard bezig met de reorganisatie. Zoals Elicha zegt, nemen consumenten geen genoegen meer met collecties waar ze zes maanden op moeten wachten. Het is een fenomeen waar veel modemerken aan (moeten) geloven.
The Kooples werd in 2008 opgericht door de gebroeders Elicha, en is inmiddels in 450 winkels in 36 landen verkrijgbaar.