Theo van Loon naar HFT
bezig met laden...
Bij Holland Fashion Team, een nieuw full-service modebedrijf, wordt oud Vilenzo-topman Theo van Loon verantwoordelijk voor de productgroep Formele herenkleding. Daartoe heeft hij met collega Piet Houwen een nieuwe onderneming opgericht; Fashion Chain bv. Dit is een adviesbureau, dat zijn ervaring ter beschikking stelt aan confectiebedrijven, en nu dus aan HFT.
Binnen HFT hebben 10 professionals uit de mode-industrie elkaar gevonden in een nieuwe structuur en het bedrijf laat weten ambitieuze plannen te hebben. Uitgangspunt is dat per order flexibel en oplossingsgericht wordt gewerkt. "Immers, het enige resultaat dat telt is een tevreden klant hebben en behouden door 'flexibele meerwaarde' te bieden," zo meldt het persbericht. HFT wil de collecties afstemmen op de wensen van zijn klanten. Tevens wil men meerwaarde bieden en alle orders efficiënt uitvoeren, door via internet dagelijks contact te onderhouden met het organisatiebureau, de logistieke dienstverlener, de productiebedrijven, het marketingbureau en de ICT organisatie.
Alle leden van het team zijn betrokken bij het eerste idee voor het maken van een collectie tot en met de logistieke afhandeling. Voor de producten - katoenen broeken, shirts, dassen en de producten voor de formele herenkleding - werkt HFT met ervaren specialisten. Voor de merken Pirouni, Ben Barton, BBNY en Asconi werkt men samen met internationale marketingdeskundigen.
Holland Fashion Team bestaat in 2004 uit 7 teamleden. Ad van den Hoek voert samen met Margje van Loon de directie. Het team maakt gebruik van ervaren zelfstandige professionals uit de branche, zoals ook Kees-Pieter van Gestel en Manfred Jochheim.