• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Timberland stijging inkomsten derde kwartaal

Timberland stijging inkomsten derde kwartaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse schoenen- en kledingconcern Timberland heeft vorige week de netto inkomsten licht zien stijgen naar $69.2 miljoen (€57.7 miljoen) in het derde kwartaal, vergeleken met $68.6 miljoen vorig jaar. Ondertussen is de omzet voor het kwartaal met 2.4 procent gestegen naar een recordbedrag van €505.9 miljoen, dankzij groei in de internationale markt.

De groei in internationale resultaten (14.1 procent) werd gestimuleerd door sterke dollaromzet in Europa en Azië van zowel schoeisel als kleding. In de VS daalde de omzet met 6.1 procent. De oorzaak hiervan was de dalende omzet van dames- en casual schoenen en laarzen. De wereldwijde omzet van schoenen steeg echter 2.8 procent naar $399.0 miljoen, dankzij de toegenomen verkoop van buitensportschoenen voor kinderen, casual schoenen voor heren en de Timberland PRO series. Kleding- en accessoireomzet steeg 0.1 procent naar $101.5 miljoen.

Wereldwijde groothandelomzet steeg 3.1 procent naar $420.2 miljoen, dankzij sterke groei in de internationale markten. De wereldwijde directe verkoop aan consumenten zakte echter met 0.8 procent af naar $85.7 miljoen. Het bedrijf realiseerde een operationele winst in het derde kwartaal van $105.1 miljoen. In dit bedrag zijn de herstructureringskosten opgenomen, gerelateerd aan Timberland's consolidatie van de productie-activiteiten in het Caribbisch gebied.

“Timberland heeft een recordomzet en winst in het derde kwartaal gerealiseerd, dankzij de winst uit onze internationale portfolio, die de druk in de VS verlichtte,” zei topman Jeffey B. Swartz in een verklaring. “Wij zijn op weg naar een solide jaar van financiële groei en werken aan de uitdagingen in onze kernactiviteiten, zoals laarzen in de VS.”

Hij voegde daaraan toe dat het bedrijf in 2006 het Timberland merk franchise zou uitbreiden. “Wij verwachten wel veel uitdagingen van Timberland in de VS in de eerste helft van 2006, die waarschijnlijk de omzet en winst onder druk zullen zetten,” waarschuwde Swartz, maar zei dat hij geloofde dat Timberland met zijn strategie voor betere exploitatie van de markt deze problemen effectief zou kunnen aanpakken.

Timberland