• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • TMG nieuwe eigenaar Amsterdam Fashion Week

TMG nieuwe eigenaar Amsterdam Fashion Week

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

International Fashion Week BV, de organisatie achter Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam, is overgenomen door de Telegraaf Media Groep. Dat heeft directeur FashionWeek Nederland Rob Zomer dinsdag tijdens een persbijeenkomst bekendgemaakt.

"Afgelopen weekend is er een trouwerij geweest op deze locatie (de nieuw heropende A'dam Toren red.) en dat treft natuurlijk enorm, want wij zijn ook net getrouwd," zegt Zomer. "Na een lang en ingewikkeld traject is de ondertrouw die in oktober is aangegaan met TMG nu omgezet in een formele overeenkomst. Dus wij zijn getrouwd."

Amsterdam Fashion Week overgenomen door Telegraaf Media Groep

Dat de twee partijen met elkaar in zee wilden was al geruime tijd publiek geheim. In januari wilde de fashion week organisatie nog niets kwijt over de mogelijke overname, omdat dat de onderhandelingen in gevaar zou kunnen brengen. De halfjaarlijkse bekendmaking van het catwalkprogramma was dinsdag een mooi moment voor de officiële aankondiging, maar de deal was al rond. Fashion Week Nederland is inmiddels ook al verhuisd naar het kantoor van TMG bij station Sloterdijk.

De Amsterdamse modeweek werd in 2010 overgenomen door Bart Maussen en Hans van der Linden. Zij blijven beiden bij de modeweek betrokken als directielid, maar zijn eind april uitgeschreven als bestuurder bij de BV.

Doel van de overname is het ontwikkelen van een multi media platform waarvoor Dutch design een belangrijke pijler gaat vormen. TMG gaat een nieuwe website lanceren voor de Nederlandse modeindustrie die 24/7 content gaat bieden in woord, maar vooral in beeld. "Ons doel is de Nederlandse mode-industrie vooruit te helpen," zegt Barbara Wolfensberger, marketingdirecteur bij TMG.

Directeur Rob Zomer hoopt dat de de Amsterdam Fashion Week door de samenwerking met TMG interessanter wordt voor grote, commerciële, Nederlandse labels die het mode-evenement nu nog links laten liggen. "Door een grootschaliger en multimediale aanpak gaan zij zich misschien meer in het event herkennen," zegt Zomer.

Naast de overname van TMG heeft Amsterdam Fashion Week er ook twee nieuwe partners bij, Bol.com dat de show van Sis by Spijkers en Spijkers ondersteunt en Models at Work.

Meer lezen over over Amsterdam Fashion Week?

Bekijk hier de tijdlijn.

Amsterdam Fashion Week
amsterdamfashionweek
MBFWA
telegraaf media groep
tmg