• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • TML by Tomorrowland gaat van festivalmerchandise naar lifestylemerk

TML by Tomorrowland gaat van festivalmerchandise naar lifestylemerk

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

TML by Tomorrowland, het modemerk van het gelijknamige dancefestival, lanceert voor het zomerseizoen 2019 een kleurrijke, lifestyle-achtige collectie. Het label presenteerde tijdens het tweede en laatste weekend van Tomorrowland in Boom, nabij Antwerpen, dat enkele tienduizenden bezoekers trok, zijn nieuwe collectie. FashionUnited was erbij.

Waar TML by Tomorrowland aanvankelijk alleen festivalmerchandise bood, zoals T-shirts met daarop het logo van Tomorrowland, zijn items voortaan ook voorzien van diverse andere prints, zoals bloemen en vlinders. “We willen een lifestylemerk worden en daarmee de ‘People of Tomorrow’ bereiken,” legt Michael Keisers, Head of Fashion van het label, uit. Dat wordt onder andere gerealiseerd door middel van samenwerkingscollecties, aldus Keisers. Voor dit seizoen werkte het merk samen met Diamanti Per Tutti aan een sieradenlijn.

Verder wil TML by Tomorrowland buiten het festival verder uitbreiden met verkooppunten. “In 2016 kwam 70 procent van de omzet uit verkopen op het festivalterrein zelf en 30 procent uit verkopen via retailers en e-commerce. In 2020 willen we dat dit 50/50 is,” zegt Keisers.

TML by Tomorrowland startte in 2016 met zeven verkooppunten in België. Inmiddels beschikt het label, naast enkele winkels op het festivalterrein, over 75 verkooppunten in de Benelux, Duitsland en Spanje, onder andere bij retailers als Van Tilburg in Nistelrode en Two Store in het Belgische Turnhout. Het merk biedt naast kleding ook items als schoenen, sieraden, horloges, tassen en petten.

Het volledige verslag over de TML by Tomorrowland-collectiepresentatie volgt in de tweede helft van augustus. Schrijf u hier in voor de nieuwsbrief van FashionUnited om dit niet te missen.

Beeld: TML by Tomorrowland Facebook

tml by tomorrowland
Tomorrowland