• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Toch nog bodyfashionpromotie

Toch nog bodyfashionpromotie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Op de valreep lukte het Bodyfashion Promotion Nederland nog om in 2007 een collectieve promotie voor het bodyfashionsegment te organiseren. Volgend jaar zal dat opnieuw gebeuren. Maar een week van de lingerie zal het nooit meer worden.

Anderhalf jaar geleden werd de succesvolle promotiestunt 'de week van de lingerie' afgeblazen wegens een gebrek aan sponsors. "Sinds die tijd zoekt de branche naar een oplossing in een zichtbaar maar haalbaarder en betaalbaarder initiatief," zegt Monica van Alewijn die het woord voert namens Bodyfashion Promotion Nederland. Het budget werd bijeengebracht door Bodyfashion Promotion zelf, de commissie modedetailhandel MKB van het HBD en Mitex. En toen moest er nog een actie komen. Aanvankelijk werd gedacht aan een televisieprogramma, maar dat bleek -alweer wegens een gebrek aan sponsors- geen haalbare kaart. Uiteindelijk resulteerde de gezamenlijke inspanningen in een zestien pagina's tellende lingerie-uitgave van Telegraafmagazine Vrouw, waarvan nog eens vijftigduizend exemplaren werden bijgedrukt om uit te delen door ondernemers. Verder werd er een lingerie cv ontwikkeld waarop vrouwen hun maten kunnen invullen opdat hun partners met de juiste lingerie thuiskomen. Tot slot is er een aantal persberichten geschreven om in de periode voor kerst de aandacht van pers en consumenten te trekken met het thema 'lingerie als cadeau'. "Het is een bescheiden actie," aldus van Alewijn. Over hoe de promotie volgend jaar vorm kan krijgen, wordt nog nagedacht.

bodyfashion promotion