Tod’s H1 groei zet door
bezig met laden...
Tod’s SpA heeft voor de eerste helft van het jaar een tweecijferige groei gerealiseerd, dankzij de toenemende vraag naar zijn schoenen, tassen en kleding. De omzet van het Italiaanse bedrijf steeg in de zes maanden tot 30 juni met 15,4 procent naar €273,3 miljoen. De omzet van winkels die langer dan een jaar open waren steeg met 7,3 procent. De winstcijfers zal Tod’s op 12 september bekend maken.
“Ik ben overtuigd van het vermogen van de groep om zijn doelstellingen voor het huidige jaar waar te maken en de stijgende lijn in de omzet en winst gedurende de komende jaren door te zetten,” zei voorzitter Diego Della Valle in een persbericht. De omzet van het merk Tod’s steeg met 15,1 procent naar €164,2 miljoen, terwijl Hogan een omzet van €75,4 miljoen behaalde, een stijging van 23,9 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Modemerk Fay boekte een stijging van 7,7 procent naar €29,5 miljoen. Het luxe schoenenmerk Roger Vivier rapporteerde een forse stijging van 72,2 procent naar €2,7 miljoen. De omzet in Italië, Tod’s grootste markt, steeg met 17,6 procent naar €126 miljoen, terwijl de omzet in de rest van Europa met maar 4 procent toenam. De omzet in de VS steeg met 9,8 procent naar €29,5 miljoen, terwijl Azië en de rest van de wereld een forse omzetgroei van 36,4 procent naar €72,4 miljoen boekten. De verkoop van schoenen steeg met 13 procent naar €178,4 miljoen, terwijl lederwaren en accessoires een stijging van 26,9 procent naar €65,7 miljoen lieten zien. De kledingomzet steeg met 7,5 procent naar €28,8 miljoen.