(advertentie)
(advertentie)
Tod’s lanceert capsule collectie voor Mr Porter

Andrea Contri, creatief directeur van het luxemerk Tod’s, heeft een capsule collectie ontworpen voor e-commerce platform Mr Porter. De ‘Tod’s x Mr Porter’ herenmodelijn wordt deze week bij de e-tailer gelanceerd, meldt Reuters.

De samenwerkingscollectie bestaat uit 27 verschillende items, waaronder een suède bomberjack en een nieuw, gekleurd model van de iconische Tod’s ‘Gommino’ loafer. Ook bevat de collectie een zwembroek in de kleuren rood, wit en blauw.

Hoewel Tod’s al kleding, schoenen en accessoires via de Yoox Net-a-Porter platforms verkocht, is het de eerste creatieve samenwerking tussen de partijen. “Sinds de introductie van Tod’s ready-to-wear business in 2015 hebben we gewerkt aan een exclusieve collectie, waarmee we onze internationale klanten iets speciaals geven wat ze nergens anders kunnen vinden,” laat Fiona Firth, buying director bij Mr Porter, weten in een verklaring.

De nieuwe lijn is meteen de eerste see now, buy now-collectie voor de Italiaanse modegroep. De kledingstukken en accessoires werden afgelopen zaterdag in Milaan gepresenteerd en zijn vanaf komende week beschikbaar op Mr Porter.

Met de samenwerking hoopt Tod’s meer online consumenten naar zich toe te trekken, zo schrijft Reuters. Het modelabel wil ook aan populariteit herwinnen, hoewel het verwacht dat de vergelijkbare omzet in 2017 vlak blijft. In het eerste kwartaal van dit jaar daalde de omzet met 4,4 procent. Ook over het gehele boekjaar 2016 liep de omzet terug, namelijk met 3,2 procent.

Tod’s lanceert capsule collectie voor Mr Porter In juni besteedt FashionUnited aandacht aan de internationale Mannenmodeweken. Voor alle reads over mannenmode klik hier.

Beeld: Mr Porter website