Tod's omzet gestegen
bezig met laden...
Het Italiaanse luxe goederen bedrijf Tods SpA heeft haar omzet de eerste negen maanden van 2004 behoorlijk zien stijgen. De Groep, eigenaar van de merken Tod's, Fay en Hogan, rapporteerde dat het bedrijf in Europa en met name in Azie goede zaken had gedaan. De omzet van de groep steeg met 15.7% naar €331.6 miljoen, waarbij lerengoederen het beste presteerden: de omzet steeg met 23.3% naar €62.2 miljoen.
De kernzaak van het bedrijf, het schoeisel, zag een omzetstijging van 15.1% naar € 214.1 miljoen. De omzet van de kleding steeg daarentegen met bijna 10% naar €54.8 miljoen. Het merk Hogan zag de hoogste stijging in omzet met 18.6% naar € 82.5 miljoen, terwijl het Tod's merk haar omzet met 14.7% zag groeien naar € 185.4 miljoen.
De omzet in Italie steeg met 15% en in de rest van Europa met 14%. De totale omzet voor de negen maanden in Europa bedroeg €94.2 miljoen. Azie behaalde echter de beste resultaten. Tod's omzet steeg daar met 61.7% naar €36.6 miljoen. Als resultaat daarvan is Tod's nu verantwoordelijk voor 11% van de totale omzet van de Groep, ten opzichte van 7.9% in dezelfde periode vorig jaar. De VS zag een daling in omzet van 4%, maar berekend aan de hand van een constante wisselkoers steeg de omzet met 6%.
De operationele winst van Tod's voor de eerste negen maanden groeide met 20% naar €45.1 miljoen. De Groep opende in het derde kwartaal vier nieuwe winkels: twee Dev winkels in Verona en Bolzano in Italie, nog een Tod's winkel in de Galleria Vittoria Emanuele in Milaan en een nieuwe Tod's winkel in Osaka in Japan.