• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Tommy Hilfiger groeit alleen nog in Europa

Tommy Hilfiger groeit alleen nog in Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tommy Hilfiger Corporation heeft over het tweede kwartaal van het lopende boekjaar beter gepresteerd dan werd verwacht, dankzij sterke verkoopcijfers in Europa. Daarnaast heeft een daling van de kosten in de VS bijgedragen aan het goede resultaat. Het Amerikaanse bedrijf verwacht voor het derde kwartaal echter een minder resultaat dan vorig jaar. Tommy Hilfiger, dat gevestigd is in Hong Kong, zei dat de netto winst voor de drie maanden tot 30 september 2003 met 6,1% is gestegen tot $64,7 miljoen (€56,3m). Ook de inkomsten liepen op tot $547,9m tegen $ 546,5m over dezelfde periode vorig jaar. Tommy Hilfiger Europe rapporteerde een stijging van de opbrengst van 58,2% tot $ 152,5m, waarmee een daling van 13,5% in de VS ruimschoots werd gecompenseerd. Het succes in Europa is het gevolg van gunstige wisselkoersen en belangrijke kostenbeperkingen, zo verklaarde het bedrijf. In de groothandel werd Tommy Hilfiger geconfronteerd met een afname van de verkoop. In alle productcategorieën ging het achteruit, behalve in die van herenkleding waar de inkomsten met 5,6% stegen tot $ 183,8m. Deze stijging is geheel te danken aan de groei in Europa. De totale opbrengst uit de groothandelsactiviteiten stegen licht met 0,3% tot $ 417,1m. De resultaten uit de winkelverkoop bleven vrijwel onveranderd vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Een daling van de winkelverkopen van bijna 10% in de VS werd namelijk ook hier gecompenseerd door forse stijgingen in Europa en Canada. Voor het derde kwartaal waarschuwt Tommy Hilfiger voor een verdere afname van de verkopen, maar men verwacht voor het vierde kwartaal weer een lichte stijging.

Tommy Hilfiger