• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Topshop lanceert looks en show live op billboards tijdens LFW

Topshop lanceert looks en show live op billboards tijdens LFW

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tijdens London Fashion Week lanceert Topshop een digitaal hoogstandje: de grootste trends van de catwalk worden vrijwel direct via Twitter-techniek op zes grote billboards in verschillende Britse steden getoond.

De billboards staan in Londen, Leeds, Birmingham, Manchester, Liverpool en Glasgow. De zes digitale schermen, die allemaal binnen 10 minuten loopafstand van een Topshopwinkel zijn, zal worden gebruikt voor hun campagne tijdens de London Fashion Week en zullen ook de Topshop Unique modeshow op zondag 22 februari live streamen.

Topshop werkt samen met Twitter en zal live verslag doen van de nieuwe trends op de catwalk via de billboards. Mensen worden eveneens aangemoedigd om berichten te versturen naar Topshop (@topshop) met hashtags van de trend, waarop ze een samengestelde shoppinglijst kunnen ontvangen van de huidige Topshop-collectie die inspeelt op de nieuwe trend.

Het is een van de eerste keren dat een modemerk met behulp van real-time big data klanten inspireert en winkelbezoeken samenstelt, schrijft WWD. Overigens is Topshop niet de enige die gebruik maakt van de billboards; Hunter Originals zal ook de nieuwe catwalkshow streamen en klanten aansporen om zich nieuwe looks aan te meten met items van vorig seizoen.

TOPSHOP