Tractor Tom mode voor kinderen
bezig met laden...
Tractor Tom is voor veel kinderen tussen 2-5 jaar een grote held. De ster van het populaire kindertelevisieprogramma is verantwoordelijk voor de verkoop van 10.000 video's in Engeland in slechts één week. In totaal zijn er al ruim 100.000 video's over de toonbank gegaan.
Het programma wordt al in Engeland, Ierland, de Benelux, Frankrijk, Zwitserland en Scandinavië gedistribueerd en meerdere markten zullen volgen. Marketing manager van schoenendistributeur Leomil, Wieke Quak, verklaart het marketingfenomeen als volgt: "Het boerderij thema is altijd al een favoriet geweest en de nieuwsgierige aard van Tom weerspiegelt die van zijn jeugdige fans. De verhaallijnen zijn geweldig, met een briljante reeks tijdloze beesten en hedendaagse elementen als een vierwieler en een vrachtwagen."
De merchandising voor Tractor Tom is voorbeeldig. dvd's, speelgoed, boeken, stripboeken, kleding, mode accessoires, tassen en beddengoed zijn onder andere al in de winkels verkrijgbaar. Leomil Europe gaat ook Tractor Tom schoenen introduceren. In zomer 2006 worden de schoenen in de Franse, Nederlandse, Belgische, Luxemburg en Scandinavische markten gelanceerd.
Voorts zal het pas opgerichte Leomil Fashion een complete kleding- en accessoirecollectie produceren, met een Tractor Tom kleding-, accessoire- en schoenenlijn voor kinderen.