Trendseminar: Lifestyle en Consumer Insights met Christine Boland & Els van Niekerk
bezig met laden...
Hoop, dromen, moed en visie is nodig om de toekomst te vormen. Hoop voor een betere toekomst, dromen om even los van de realiteit te staan, moed om daadwerkelijk in actie te komen en de visie om een duidelijke toekomst strategie te bepalen. Verandering is een proces waarin nieuwe gewoontes routine moeten worden en vooruitgang stap voor stap kan worden geboekt - Els van Niekerk
Bovenstaande tekst is een passende aankondiging voor het trend event welke wij op dinsdag 9 mei weer mogen organiseren. Veel trouwe bezoekers hebben al gemaild met de vraag wanneer het weer zover is. Zij weten wat er komen gaat en hoe goed dit is. Een middag boordevol relevante inspiratie en inzichten gedeeld door twee fantastische sprekers, die elkaar in hun verhaal zullen aanvullen en versterken; Christine Boland & Els van Niekerk.
Christine Boland zal de middag starten met haar presentatie voor het winterseizoen 2018/2019 getiteld: “COMMON GROUND, guiding topics in turbulent times”. Zij zal op de voor haar zo kenmerkende heldere wijze u antwoord geven op de relevante vragen. Wat zijn de belangrijkste consumenten- en lifestyletrends? Wat is de design language en vormentaal die hierbij past? Wat zijn de kleuren en kleurcombinaties die je niet mag missen? Waar zit de vernieuwing?
Het programma zal vervolgd worden door Els van Niekerk. Zij vormt samen met Liesbeth Oltmans het trendforecastbureau Oltmans van Niekerk. Zij zal u in de presentatie “A Better Tomorrow” op de hoogte brengen van de laatste lifestyle & consumententrends op weg naar 2019 en verder en de invloed die deze macrotrends hebben op bedrijven, diensten, producten, kleuren en materialen. Daarnaast biedt ze inzicht in de veranderende waardes van mensen, de wijze waarop mensen beslissen en veranderende bedrijfsmodellen. “A Better Tomorrow” is een zoektocht naar een beter leven in alle facetten.
Alles zal één logisch verhaal vormen. Een prachtig startpunt voor vertaling naar uiteenlopende disciplines. Mijn persoonlijke advies; schrijft u zich vandaag nog in! De laatste keer moesten we mensen teleurstellen en daarom “verhuizen” we naar de prachtige grote zaal van Pakhuis de Zwijger.
Het programma:
12.30 registratie en ontvangst met lunch.
13.15 opening door Maureen Reulink
13.20 Christine Boland - COMMON GROUND, guiding topics in turbulent
times
In de presentatie “COMMON GROUNDS, guiding topics in turbulent times”
brengt Christine Boland u op de hoogte van de belangrijkste lifestyle,
design en womenswear fashion trends voor het winterseizoen 2018/2019 en
geeft zij u aanknopingspunten voor verdere ontwikkeling naar uw eigen
collectie of concept.
“In deze tijd van verdeeldheid, ongelijkheid, onrust en protest hebben we bakens nodig. Iets om ons op te richten, om vooruit te komen, om hoop uit te putten. In mijn lezing voor zomer 2018 zochten we in eerste instantie de dialoog [NEW DIALOGUES], nu gaan we op zoek naar gelijkgestemdheid en inclusiviteit [COMMON GROUND]. We willen de complexe gelaagdheid doorgronden, een symbiose aangaan met de natuur, focus vinden en ‘faith’ hebben. De design language reflecteert precies wat we nodig hebben om in deze fluïde realiteit vaste grond onder de voeten te krijgen. Dat levert een prachtige trendconcepten op, waarin alle zintuigen worden aangesproken, waarin ratio en emotie in evenwicht zijn en waarin ogenschijnlijk bekende kleuren in een radicaal nieuwe context voor spannende vernieuwing zorgen”. - Christine Boland
Vanuit een breed perspectief van wereldnieuws en omgevingsfactoren wordt ingezoomd op het effect daarvan op consumententrends, design language, fashion en colour. Met inspirerende voorbeelden uit een breed spectrum aan disciplines, veel fashion en nieuwe colour moods en colour keys.
De inhoud van de presentatie is gebaseerd op het nieuwe trend concept voor A/W 2018/2019 van Christine Boland.
14.35 Pauze
15.00 Els van Niekerk - “A Better Tomorrow”
Els van Niekerk vormt samen met Liesbeth Oltmans het trendforecastbureau
Oltmans van Niekerk. Zij zal u in de presentatie “A Better Tomorrow” op de
hoogte brengen van de laatste lifestyle & consumententrends op weg naar
2019 en verder en de invloed die deze macrotrends hebben op bedrijven,
diensten, producten, kleuren en materialen. Daarnaast biedt ze inzicht in
de veranderende waardes van mensen, de wijze waarop mensen beslissen en de
veranderende bedrijfsmodellen.
Hoop, dromen, moed en visie is nodig om de toekomst te vormen. Hoop voor een betere toekomst, dromen om even los van de realiteit te staan, moed om daadwerkelijk in actie te komen en de visie om een duidelijke toekomst strategie te bepalen. Verandering is een proces waarin nieuwe gewoontes routine moeten worden en vooruitgang stap voor stap kan worden geboekt.
“A Better Tomorrow” is een zoektocht naar een beter leven, hoe kunnen producten beter gemaakt worden, hoe beter te eten en beter te leven. Mensen zijn niet alleen hun gewoontes aan het veranderen, ze veranderen hun relatie met spullen en met de manier waarop ze hun tijd besteden.
De inhoud van de presentatie is gebaseerd op het nieuwe trend forecastboek 20/20 Vision 2019> van Oltmans van Niekerk.
16.00 afsluiting van het officiële gedeelte met een drankje.
De entreeprijs is € 295,00 per persoon. Voor studenten en docenten is de entreeprijs € 150,00 (prijzen zijn excl. BTW). U ontvangt hierbij een exclusief trendboekje. Alle informatie over het programma en het inschrijfformulier kunt u vinden op www.appletizer.nl.