• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Tricotmerk Yucca groeit hard

Tricotmerk Yucca groeit hard

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tricotmerk Yucca opende afgelopen week een showroom in Brandboxx, Almere. Het merk, dat zich specialiseert in items zoals topjes en rokjes met een aantrekkelijke marge, groeide in een jaar tijd naar 150 verkooppunten. Dus werd het nodig een showroom te openen. "Tot nog toe kocht de winkelier in via agenten van Yucca die naar de klant toe gingen, maar op een gegeven moment werd duidelijk dat de detaillist behoefte had om ergens binnen te kunnen lopen", laat commercieel manager Erik Vermeulen weten. Gekozen is voor Brandboxx omdat het centraal ligt. En door zich op een centrale plek in het land te vestigen kan het merk zich het beste aan de klant presenteren.

Specialiteit van Yucca is het op korte termijn produceren en leveren van bestellingen. Doel van het merk, dat zes collecties per jaar biedt en zich richt op het middensegment, is dan ook om de winkelier wat ruimte te geven in tijden waarin collecties zich zo snel na elkaar opvolgen. "Als de klant vandaag binnenloopt heeft hij de bestelling binnen zes weken in huis", zegt Vermeulen. "We zien dat winkeliers op zoek zijn naar marge en snelheid. Door de snelle productie en levering van Yucca kan het merk ervoor zorgen dat de detaillist handel heeft die hij normaal gesproken zou missen."

Volgens Vermeulen is er behoefte aan handel op deze manier. "We doen het aardig. Het is de juiste handel op de juiste tijd." En die behoefte is er niet alleen in Nederland, want ook in België slaan de tricot truitjes en jurkjes aan. Sinds drie maanden zijn daar twintig verkooppunten. En ook Duitsland staat hoog op de lijst. "We kunnen alles aan", zegt Vermeulen. Maar met beleid. "We willen niet in elk dorp in drie winkels te koop zijn." Yucca is onderdeel van private label organisatie Gerlon, dat zich specialiseert in het produceren van private labels op korte termijn.

yucca