Triumph in opspraak over ‘Disney-reclame’
bezig met laden...
Lingeriemerk Triumpf heeft een nieuw reclamefilmpje uitgebracht, dat tot veel verontwaardiging heeft geleid bij de kijkers van Cartoon Network. De reclame, die doet denken aan een scene uit een animatiefilm als Frozen of Tangled, toont een vrouw die op zoek is naar de ‘ware’…. BH.
In het animatiefilmpje dansen en zingen jonge vrouwen tussen rekken met Bh’s en broekjes. Aan het einde transformeert het belangrijkste personage in het Amerikaanse topmodel Hannah Ferguson, die zegt ‘I found it’ (doelend op de ‘ware’ BH).
Het filmpje was kort bij Cartoon Network te zien, maar veel ouders van jonge kijkers waren niet te spreken over de reclame. In korte tijd kwamen er zeven klachten binnen bij de Advertising Standards Authority (ASA). Een vader liet aan de Britse Daily Mirror weten de advertentie ‘ongepast’ te vinden.
"Door het model om te toveren tot een animatiefiguurtje willen we een jongere doelgroep aanspreken om ze van het belang van een goedzittende bh te overtuigen," laat woordvoerder Eszter Szijarto van Triumph aan de Britse tabloid weten.