De Zweedse kledingretailer Hennes & Mauritz heeft aangekondigd een contract te hebben getekend voor de eerste H&M-winkel in Portugal. De uitbreiding naar het Zuid-Europese land zal in het voorjaar van 2003 van start gaan met de opening van een winkel in de hoofdstad Lissabon. In de loop van 2003 moeten er meerder Portuges filialen volgen. In buurland Spanje zijn H&M's gevestigd in zes steden. De opening van een nieuwe H&M in de New Yorkse wijk Harlem vorige maand was op de eerste dag al een doorslaand succes met rijen mensen die wachtten tot de deuren open gingen.

Tevens werd deze week bekend dat het bedrijf voor het eerst in zijn geschiedenis tv-commercials zal gaan inzetten. Het blad Adformatie meldt dat H&M via de commercials afstapt van het exclusieve gebruik van supermodels in de reclame. In de commercials spelen 'gewone' mensen een rol. Jorgen Andersson, marketingdirecteur bij H&M in Stockholm, wordt daarover als volgt geciteerd: "We gebruiken gewone mensen in de filmpjes, wat eerder niet paste in onze print- en postercampagne. Met de commercials kunnen we voor de eerste keer een verhaaltje vertellen en we zetten nu wel gewone mensen in om te laten zien dat H&M er is voor iedereen, jong en oud, man en vrouw, en dat het niet uitmaakt hoe je je wilt kleden".

De televisie reclames zullen in Zweden en Duitsland, H&M's grootste markten, worden getest. Het is nog niet bekend of de commercials te zijner tijd ook in Nederland zullen worden vertoond. Op de muziekzender Mtv, zijn de commercials deze week wel al te zien.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN