• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Tweecijferige groei voor s.Oliver - bedrijf passeert grens van 1 miljard

Tweecijferige groei voor s.Oliver - bedrijf passeert grens van 1 miljard

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De s.Oliver Group heeft het vorig financieel jaar afgerond met een totale verkoop van 1,05 miljard euro. Dit betekent dat de fashion en lifestyle onderneming een groei heeft gerealiseerd van 16,2% vergeleken met het voorgaande jaar (904 miljoen euro). Deze positieve ontwikkeling moet ook worden beschouwd als de bevestiging van de 'Corporate strategy 2010' die twee jaar geleden werd aangenomen. Elk van de verschillende distributiekanalen heeft in gelijke mate bijgedragen aan de tweecijferige groei: retail, franchise, wholesale, postorder en online-shop.

"Wij zijn erg verheugd over het meetbare succes van de Corporate strategy 2010. Onze lifestyle werelden Casual, Selection en QS by s.Oliver voldoen volledig aan de eisen van onze klanten", zegt Thomas Steinhart, CFO s.Oliver Bernd Freier GmbH & Co. KG. "En er is ook bijzonder veel ten positieve veranderd in de productlijnen afzonderlijk. Met name QS by s.Oliver heeft een enorm dynamische ontwikkeling doorgemaakt. In die productlijn zijn we erin geslaagd indrukwekkende resultaten te boeken, zowel in de verkoop als in de per regio bijgestelde opbrengst van onze eigen winkels. Ook in de wholesale blijft de groei imposant, omdat onze competentie in system business zich daar volledig kan ontwikkelen. Daarnaast hebben we ook een bovengemiddelde groei van de omzet in onze eigen retail bereikt. Kortom, we hebben onze doelstellingen voor 2007 bereikt - in alle opzichten!"

De voorspoedige afsluiting van het financieel jaar 2007 was mede te danken aan de licentieproducten. Sinds 1997 bestaan goed lopende licentiepartnerschappen voor producten zoals schoenen, brillen, sieraden, parfum en huishoudelijk textiel. Aan de samenwerking tussen s.Oliver en zangeres Anastacia voor een modelijn komt na twee succesvolle jaren in juli een eind.

Verder plant het bedrijf ook voor het huidige financiële jaar een groei van twee cijfers. De daarvoor benodigde dynamiek zal vooral bereikt moeten worden via verdere uitbreiding. In 2007 werden de eerste winkels in India geopend. In 2008 zal het bedrijf meer dan 30 nieuwe winkels presenteren, en blijven uitbreiden in de franchise divisie en met wholesale partners. De eerste eigen winkels van QS by s.Oliver openden in het voorjaar van 2008 hun deuren in Graz en Oberhausen.

Het bedrijf lanceerde een nieuwe imagecampagne met de slogan 'Real Fashon for Real People' in de herfst van 2007. Elk van de drie lifestyle lijnen - s.Oliver Casual, QS by s.Oliver en s.Oliver Selection - wordt vertegenwoordigd door specifieke personages en kleuren, en is te zien in een heel eigen omgeving. Dat helpt een duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende productlijnen. De campagne wordt via drukwerk én online gevoerd, en is ook terug te vinden op de POS. De bezoeker krijgt meer informatie over de verhalen van de modellen op www.realpeoplefashion.com. De personages hebben elk hun eigen area, waar ze meer vertellen over zichzelf en waar ze van houden, net als in een dagboek.

De s.Oliver Group heeft op dit moment 80 eigen winkels, 330 winkels met partners, naast 2600 shops en 1700 sales areas. Internationaal werkt de s.Oliver Group met 3350 medewerkers. In de vestigingsplaats Rottendorf bouwt het bedrijf een nieuw hoofdkantoor, dat zomer 2008 zal worden opgeleverd.

Uw contactpersoon voor redactionele vragen: Sharon Holtus PR Coördinator Tel. +31 (0)43 365 9941 Sharon.holtus@nl.soliver.com

S.Oliver