Under Armour lanceert eerste mobiele shopping app
bezig met laden...
Amerikaanse sportretailer Under Armour heeft een nieuwe stap gezet op het gebied van mobiele apps. Het in Baltimore gevestigde bedrijf, dat al eigenaar is van vier verschillende fitness- en gezondheidapps, heeft onlangs zijn allereerste shopping app gelanceerd.
De nieuwe app genaamd UA Shop is gebaseerd op het al bestaande Under Armour Connected Fitness platform en bevat een combinatie van e-commerce en fitnessprogramma’s. UA Shop behelst de gehele collectie van Under Armour en moet klanten van het sportmerk een gemakkelijke en probleemloze winkelervaring bieden.
De app is verbonden met verschillende fitnessplatforms, waaronder UA Record, MapMyFitness, Endomondo en MyFitnessPal. Daarmee verzamelt UA Shop persoonlijke informatie over het sportgedrag van de consument, die vervolgens wordt gebruikt om aanbevelingen op het gebied van kleding te doen. De app kijkt bovendien naar de workout- en aankoopgeschiedenis van de consument om zo de winkelervaring persoonlijk te maken.
”Deze app is gemaakt om ons digitale platform te maximaliseren en de bestaande in-store winkelervaring aan te vullen, door consumenten de mogelijkheid te bieden een product te vinden wanneer ze maar willen,” zegt vice-president omzet Jason LaRose in een verklaring. Behalve persoonlijke aanbevelingen, biedt de app consumenten ook inspiratie van atleten. “We zijn nu in staat om aangepaste ervaringen te bieden die specifiek zijn voor ons divers klantenbestand,” aldus LaRose.
UA Shop fungeert momenteel als de enige bestaande retailapp die wordt aangedreven door persoonlijke fitnessinformatie van ruim 170 miljoen leden op internationaal niveau. De app op dit moment beschikbaar in de App Store en is binnenkort ook te verkrijgen via Google Play.
Werken bij Under Armour? Klik hier voor alle openstaande vacatures.
Beeld: Under Armour Facebook