• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Unilever verkoopt parfumdivisie voor $800m

Unilever verkoopt parfumdivisie voor $800m

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Unilever verkoopt zijn parfumdivisie voor $800 miljoen (EUR ) aan Coty. Daarmee zullen de parfummerken die Unilever onder licentie produceerde zich bij de gelicentieerde merken van Coty, waaronder Adidas en Jennifer Lopez parfums, voegen. Hierdoor wordt Coty een van 's werelds grootste parfumeriebedrijven.

Naast de licenties voor Calvin Klein, Cerrutti, Vera Wang, Chloe en Lagerfeld, bestaat Unilever Cosmetics International (UCI) ook uit een productie en distributiecentrum in New Jersey en een in Lille in Frankrijk. UCI heeft enige tijd geleden onder de effecten van Sars en de aanslagen van 11 september, omdat zoveel parfum op vliegvelden wordt gekocht. Toch leek het de laatste tijd beter te gaan.

Als onderdeel van Unilever's groeistrategie besloot het bedrijf de parfumdivisie te herstructureren. Het concern tekende ook een overeenkomst met actrice Scarlett Johansson die het nieuwe gezicht van ck Eternity Moment aantrad. Het bedrijf, dat vaak kritiek kreeg omtrent de traagheid van introductie van nieuwe parfums op de markt, had een aantal nieuwe zomergeuren gelanceerd.

De UCI divisie genoot vorig jaar een omzet van ruim $600 miljoen. "Deze acquisitie vertegenwoordigt een belangrijke stap in de transformatie van Coty die in 2001 begon", zei de ceo van Coty, Bernd Beetz. "De afgelopen paar jaar heeft Coty's succes in de mode, celebrity en lifestylegeuren ons in de gelegenheid gesteld te groeien in een industrie die statisch was geworden. Wij benaderen nu een nieuwe fase waarin wij onze aanwezigheid in de luxemarkt zullen uitbreiden. Met deze acquisitie komen wij steeds dichter bij ons doel om een van de top vijf cosmeticabedrijven ter wereld te worden."

Coty