Uniqlo grote winnaar van Single’s Day
bezig met laden...
Japanse moderetailer Uniqlo was tijdens Single’s Day voor de tweede keer op rij de grootste verkoper in de categorie kleding op online marktplaats Tmall. Dat heeft moederbedrijf Fast Retailing laten weten.
Daarnaast stond de modeketen op de vierde plaats van alle categorieën samen, waar het vorig jaar nog vijfde was. De totale omzet van Uniqlo kwam afgelopen woensdag uit op ruim 600 miljoen yuan (87,9 miljoen euro). Dat is het dubbele van de omzet die vorig jaar werd geboekt. Tijdens deze editie werden herfst- en winterartikelen als Heattech en Fleece het beste verkocht.
Uniqlo heeft de resultaten naar eigen zeggen te danken aan de groeiende populariteit van de producten onder Chinese klanten. “Uniqlo behaalde de eerste positie in de categorie kleding en de vierde plaats over alle categorieën heen, dankzij onze vele loyale en dankbare klanten in China,” vertelt Tadashi Yanai, CEO van Fast Retailing, in een reactie op de resultaten. “We gaan de digitalisering van het merk versnellen en we blijven onze e-commerce uitbouwen. Niet alleen in China, maar wereldwijd, om zo onze producten onder zoveel mogelijk consumenten te promoten,” voegt Yanai toe.
De modeketen beschouwt de behaalde omzet op Tmall als een manier om waardering over Chinese klanten uit te spreken. Single’s Day maakt het daarnaast mogelijk de nieuwste producten onder een breed klantenbestand te promoten, zo meldt Fast Retailing. In alle categorieën samen stond Uniqlo achter elektronicabedrijven Xiaomi en Huawei en Suning, retailer in consumentenproducten.