Unisoft werkt samen met Sony
bezig met laden...
Sinds de oprichting in 1985 biedt Unisoft oplossingen aan voor retailorganisaties in de non-food sector. De focus ligt met name op ondernemingen die de varianten-problematiek in hun bedrijfsproces tegenkomen. Unisoft is onderdeel van de RetailVision Group. Deze groep is in 2002 opgericht en bestaat uit Höltl Retail Solutions, Datec Retail Solutions en Unisoft Retail Solutions. De RetailVision Group is een internationale aanbieder van oplossingen voor retailorganisaties in de non-food sector en heeft ruim 750 klanten. De groep telt nu 110 medewerkers, heeft een eigen ontwikkelingsgroep en is actief in acht landen in Europa. Als gevolg van de integratie opereert Unisoft in een geheel nieuw jasje onder de nieuwe naam Unisoft Retail Solutions. In Nederland werken ruim 25 mensen. De vertrouwde service wordt gecombineerd met een jarenlange Europese ervaring in Retail. Unisoft Retail Solutions is ervan overtuigd dat zij door de synergie effecten die de samenwerking met zich meebrengt, nieuwe mogelijkheden kan bieden op het gebied van geautomatiseerde oplossingen voor de detailhandel.
Unisoft onderscheidt zich met een zeer professionele en innovatieve aanpak. In dit kader staat Unisoft dan ook voorop met EDI (Electronic Data Interchange). De software van Unisoft is al vijf jaar in staat om EDI-berichten uit te wisselen tussen leveranciers en retailers. Er bestaan veel onduidelijkheden over EDI. Sommige leveranciers spreken al over EDI als er een diskette met artikelgegevens overhandigd wordt. Voor Unisoft is EDI het volledig ondersteunen van elektronisch berichtenverkeer tussen leveranciers & detaillist in al zijn facetten: van verwerking van de prijslijst/catalogus van de leverancier, bestelling, orderbevestiging, pakbon, salesreport tot aan de factuur. Met meer dan 50 leveranciers kunnen berichten uitgewisseld worden, zoals Esprit, Street One, Cecil, S. Oliver, Bianca, Frankenwalder, Mac, Mexx, Vanilla, Betty Barclay, Olsen, Passport, Rosner, Delmod, Brax, Gardeur en Gerry Weber. De integratie van de EDI tools in onze software stelt ondernemers in staat een efficiëntere bedrijfsvoering te realiseren, mede ook via eMarketplace FashionUnited.com.
Naast een toenemend gebruik van EDI is Unisoft ervan overtuigd dat detaillisten de komende tijd steeds vaker gebruik gaan maken van IT-oplossingen voor promotionele doeleinden.
In dit kader introduceert Unisoft in combinatie met SONY Retail nieuwe producten gekoppeld aan het backoffice systeem om promotionele acties in de shop te ondersteunen via plasma schermen. Daarnaast werkt Unisoft samen met SONY aan het "Retail Intelligence concept". Tijdens de FashionUnited beurs (www.FashionUnited.nl/event
Voor meer informatie belt u naar 0416-565050 of kijkt u op www.unisoft.nl