V&D vereenvoudigt
bezig met laden...
Het assortiment van de warenhuizen van V&D wordt de komende twee jaar teruggebracht naar 250.000 artikelen. Momenteel zijn dat er ongeveer 350.000. Het aantal eigen merken krimpt van 76 naar ongeveer tien. Dat heeft V&D-directeur D. Goeminne deze week in een persbijeenkomst gemeld.
De veranderingen gaan niet in een keer. "We toveren geen nieuw warenhuis uit de hoge hoed", zei de directeur. Consumenten gaan de eerste veranderingen merken in het najaar. Dan krijgen de collecties dames- en herenkleding een eigen merk. De organisatie van de winkels verandert door drie vaste concepten in te voeren, terwijl voorheen elke winkel een eigen stijl had. De aansturing van de winkels kan hierdoor simpeler en dus goedkoper worden. De vestigingen moeten in 2005 voor 80 procent zijn overgegaan op de nieuwe collectie. Medio 2006 stappen de winkels in Arnhem en Almere volledig over op het nieuwe organisatiesysteem.
In het onlangs afgesloten boekjaar 2003/2004 leed het warenhuisconcern een operationeel verlies van 39 miljoen euro.