De Valentino Fashion Group heeft geode resultaten in de eerste helft geboekt, dankzij sterke omzet bij Valentino en Hugo Boss. De groep, een splinternieuw dochterbedrijf van Marzotto met twee vooraanstaande modemerken, zag de nettowinst met 9 procent stijgen naar €18 miljoen, ten opzichte van €16.5 miljoen vorig jaar. De groepsomzet steeg met 11 procent van €731 miljoen naar €814 miljoen. De omzet bij Valentino groeide met 20 procent, terwijl Hugo Boss deze met 13 procent zag stijgen. Samen genereerden de merken een stijging van 20 procent in operationele winst voor de Valentino Fashion Group, naar €79 miljoen. De groep investeerde in de eerste helft €37 miljoen in de opening van nieuwe winkels, de uitbreiding van de Zwitserse Hugo Boss tak en het updaten van het computersysteem. In dezelfde periode vorig jaar investeerde de groep €26 miljoen. Valentino Fashion Group reduceerde zijn schuld aan het eind van de eerste helft naar €424 miljoen, ten opzichte van €478 miljoen het jaar daarvoor. Marzotto bundelde zijn meest winstgevende merken, waaronder Valentino en Hugo Boss AG, samen in een apart bedrijf. In juli van dit jaar werd de spin-off Valentino Fashion Group een feit. De twee bedrijven worden verhandeld op de beurs van Milaan. Ondertussen steeg de nettowinst van Marzotto's textieldivisie naar €12.2 miljoen, ten opzichte van een verlies van €5.7 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De divisie boekte daarentegen een omzetdaling van 7 procent naar €147 miljoen.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN