Het Italiaanse textiel en kleding bedrijf Marzotto heeft zijn plannen voor het merk Valentino deze week bekend gemaakt. Marzotto, sinds maart 2002 eigenaar van Valentino, heeft aangekondigd dat het merk in 2004 zal doorbreken en dat de omzet in 2005 verdubbeld zal zijn. De verkoop van Valentgino over 2002 zal met 6.4 procent stijgen tot 141 miljoen euro. Marzotto heeft onlangs een licentie overeenkomst ondertekend voor een nieuwe ondergoed- en badkleding lijn. Daarnaast zal in 2003 een jongere, minder dure Valentino lijn en een horlogecollectie worden gelanceerd. In een later stadium zal er een Valentino sieraden-, homewear- en tafelgoederencollectie uitkomen, zo heeft Marzotto gemeld. In de eerste negen maanden van 2002, zag Marzotto de verkoop met 3.1 procent afnemen tot 1.39 miljard euro. Het bedrijf verwacht volgend jaar een groei van drie procent en een stabiele netto winst. Marzotto's textiel divisie, goed voor 20% van de omzet, zal in het eerste half jaar van 2003 een ingrijpende reorganisatie ondergaan.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN