• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Van de Velde versterkt positie in VS

Van de Velde versterkt positie in VS

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Lingeriefabrikant Van de Velde heeft een minderheidsbelang verworven in het Amerikaanse Nethero Company LLC. Het Belgische bedrijf kocht aandelen in het bedrijfsonderdeel Intimacy Management company, een kleinhandelaar die in de VS drie winkels uitbaat in Atlanta, New York and Chicago. Van de Velde, fabrikant van de lingeriemerken Marie Jo, Marie Jo L' Aventure en PrimaDonna, is al meerdere jaren actief op de Amerikaanse markt . Intimacy was een belangrijke klant van het bedrijf. Met deze stap wil Van de Velde zijn positie op de Amerikaanse retailmarkt versterken, vertelt bestuurder Herman van de Velde: "Met het aanschaffen van een gedeelte van de aandelen, verdwijnt de afhankelijkheidsrelatie die Van de Velde met de onderneming had. We hebben nu meer zekerheid over de afname van onze producten. De Amerikaanse markt is nog een relatief jonge markt voor ons bedrijf en we zien er nog veel mogelijkheden voor het uitbreiden van de merkbekendheid en het verhogen van het aantal verkooppunten." Intimacy is een multibrandstore, die in 1991 werd opgericht door Susan Nethero. Op dit moment zijn er 91 medewerkers in dienst. Ook na de investering van Van de Velde blijft het management in handen van de familie Nethero en het huidige beleidsteam. Het voornemen is om komend jaar meerdere winkels in de VS te openen. Tussen de bedrijven zijn twee opvallende overeenkomsten. Allereerst werken zowel Intimacy als Van der Velde aan programma's om de pasvorm en het modegevoel bij de vrouw te verbeteren. Ten tweede zijn beide ondernemingen van oorsprong familiebedrijven. Van de Velde bekostigde het minderheidsbelang volledig uit eigen middelen. Het bedrijf had vorig jaar een wereldwijde omzet van €123 miljoen. Behalve op uitbreiding in Amerika concentreert het bedrijf zich ook op groei in Oost Europa. "Tsjechië en Polen zijn belangrijke groeimarkten," aldus Van de Velde. "Maar ook in Italië, Engeland en delen van Scandinavië zijn nog groeimogelijkheden." Van de Velde werd in 1919 opgericht in het Belgische Schellebelle. In 1981 lanceerde het bedrijf het eerste merk Marie Jo. Sinds 1997 is het bedrijf beursgenoteerd.

Van de Velde