Van de Velde vervangt Intimacy door Rigby & Peller
bezig met laden...
Van de Velde, het Belgische bedrijf dat achter de lingeriemerken Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda zit, zal vanaf 15 september de winkels van Intimacy in de Verenigde Staten gaan vervangen door winkels van het Britse Rigby & Peller.
Intimacy: het zwarte schaap in de Van de Velde familie
Sinds Van de Velde Intimacy in 2007 overnam, heeft het bedrijf nog geen
grote successen geboekt met haar Amerikaanse dochteronderneming. Vorig jaar
zag Van de Velde de algehele omzet stijgen met 8,7 procent, terwijl Intimacyhaar omzet zag dalen met 16 procent.
Eerder dit jaar benadrukte Ignace van Doorselaere, de CEO van Van de Velde, tegenover De Tijd dat er iets moest veranderen: “Cijfers liegen niet. We hebben Intimacy veel tijd gegeven, maar als de cijfers blijven dalen, moeten we ingrijpen.” Het lijkt erop dat Intimacy de verandering waarop werd gehoopt niet heeft kunnen bewerkstelligen, waardoor Van Doorselaere heeft besloten om tot een andere aanpak over te gaan.
Naast de naamsverandering van Intimacy zal de huidige CEO, Lode van Laere, het bedrijf na drie jaar dienst verlaten. In zijn plaats wil Van de Velde iemand uit de Verenigde Staten aanstellen.
Rigby & Peller als redder in de Verenigde Staten
Sinds Van de Velde Rigby & Peller in 2011 overnam, heeft de Britse keten
volgens Van Doorselaere positief bijgedragen aan de geloofwaardigheid van
het moederbedrijf. Daarnaast had Van de Velde in 2012 het grootste deel van
haar omzetstijging te danken aan de overname van Rigby & Peller. Naast de
naamsverandering van de winkels van Intimacy maakte Van de Velde in een
persbericht bekend hoger in te gaan inzetten op een klantvriendelijk beleid
in de nieuwe Rigby & Peller winkels. Concreet houdt dit onder andere in dat
klaten voortaan geld terug kunnen krijgen voor hun retourartikelen en dat
reparaties aan teruggebrachte artikelen sneller moeten plaatsvinden.
Resultaten H1
In het persbericht waarin Van de Velde de behaalde resultaten over het
eerste halfjaar bekend maakte, kwam tot slot nog naar voren dat de
recurrente EBITDA (inkomsten voor aftrek van interest, belastingen,
afschrijvingen opactiva en afschrijvingen op leningen en goodwill) met 6,3
procent was gestegen van 34,2 miljoen euro naar 36,4 miljoen euro.
Momenteel heeft Rigby & Peller meer dan twintig boetieks in onder andere Groot-Brittannië, China en Duitsland. Intimacy heeft op dit moment nog veertien verkooppunten in de Verenigde Staten. In totaal heeft Van de Velde ruim 5000 verkooppunten wereldwijd.