Van lingerie naar accessoire: Eres brengt eerste hoed uit
bezig met laden...
Het Franse merk Eres dat lingerie en badmode voor vrouwen verkoopt, zal vanaf eind september haar eerste hoed uitbrengen in samenwerking met het Franse hoedenmerk Maison Michel.
In een persbericht meldt Eres dat de capeline hoed geïnspireerd is op Belle de Jour: een Frans drama uit de jaren zeventig. De hoed is gemaakt van kant uit Calais, en de brede rand bevat daarnaast garen van paardenhaar die zorgen voor extra stevigheid. Het kanten mode-item vormt een aanvulling op de Honoré bodysuit: het hoogtepunt uit de nieuwste herfstcollectie van Eres die ook is gemaakt van zwart kant. Met de samenwerking vervaagt Eres de grens tussen lingerie en prêt-à-porter.
Eres heeft naar eigen zeggen gekozen voor een samenwerking met Maison Michel omdat de hoedenmaker staat voor vakmanschap, traditie en creativiteit. Maison Michel werd in 1936 opgericht in Parijs en is sinds 1996 eigendom van Chanel.
Het merk Eres werd in 1968 opgericht als badmodemerk en lanceerde 30 jaar later haar eerste lingeriecollectie. Vandaag de dag heeft het merk rond de 50 winkels in Europa en de Verenigde Staten, en 300 verkooppunten wereldwijd. De hoed die het merk ontwierp met Maison Michel zal vanaf eind september voor 630 euro verkrijgbaar zijn in alle Eres boetieks.