• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Vendex KBB rekent op omzetgroei buitenland

Vendex KBB rekent op omzetgroei buitenland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Europese expansie lijkt steeds noodzakelijker in mode-retail. De komende jaren zal de meeste omzetgroei van Vendex KBB in het buitenland gerealiseerd moeten worden. In eigen land wordt gewerkt aan het verbeteren van de `like-for-like` omzetten per vestiging en er komen winkels bij. Speerpunten in Europa zijn warenhuizen, doe-het-zelf-ketens, mode en elektronica. Dat zegt Ed Hamming, bestuursvoorzitter van het concern, in een gesprek met Beursplein 5 dat deze week gepubliceerd is. Hamming is verantwoordelijk voor de reorganisatie van het concern waarbij gedurende de afgelopen twee jaar het aantal winkelketens van Vendex KBB halveerde en radicaal de bezem door de warenhuizen van V&D werd gehaald.

Hamming wil Europa veroveren. Jarenlang haalde VendexKBB zo`n 85% van de omzet in Nederland en 15% daarbuiten, maar in die verhouding gaat verandering komen. Exacte getallen worden in het artikel niet gegeven.

Op modegebied is Vendex KBB in Europa al actief met Hunkemoller (in onder meer Denemarken en Frankrijk) en M&S (in Frankrijk en Spanje). In België werd onlangs de dhz-keten Brico overgenomen en de HEMA is in Belgi en sinds kort ook in Duitsland een bekend warenhuis.

 

 

 

 

vendex_kbb2