Begin september 2001 worden in de steden 's-Hertogenbosch, Breda en Groningen mini-filialen van de Bijenkorf geopend. Het aantal vestigingen van het warenhuis groeit daarmee van zeven naar tien. De nieuwe warenhuizen hebben een oppervlakte van zo'n 3.500 m2 en dat is in vergelijking met de filialen in bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam(ruim 16.000 m2) en de Utrechtse vestiging (9.000 m2) weinig.

De nieuwe winkels gaan Bijenkorf Mode heten; de nadruk ligt voor 80% op mode (zoals luxere merkkleding, accessoires en sieraden). De overige vierkante meters zijn ingeruimd voor trendartikelen op het gebied van wonen en koken, cadeau-artikelen, de Meesterbakker en Cafe B. Verder hebben de mini-warenhuizen een promotie-ruimte waarin in november speelgoed en in december kerstartikelen verkocht kunnen worden. Het is de bedoeling dat de winkels het hele jaar door 'bruisen'.

Als de drie warenhuizen aanslaan, komen er wellicht meer mini-filialen. In 2002 wordt in Enschede een Bijenkorf van 7.000 m2 geopend. Verder wordt gekeken naar de mogelijkheden voor middelgrote warenhuizen in agglomeraties met 35.000 inwoners (o.a. Maastricht) of steden met 200.000 inwoners.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN