• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Verklaring: Het succes achter het razendpopulaire Devotion-jurkje van prinses Amalia

Verklaring: Het succes achter het razendpopulaire Devotion-jurkje van prinses Amalia

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Devotion maakte misschien wel het meest populaire jurkje van de zomer 2018. Nadat prinses Amalia voor de tachtigste verjaardag van prinses Beatrix met de Devotion-jurk op de foto ging, vloog het merk de winkels uit. Dat is volgens Marlies Otten, eigenaar van Pure Brands, die het merk verkoopt, echter niet alleen de reden dat iedereen letterlijk en figuurlijk met het jurkje wegloopt. FashionUnited pakte de telefoon en vroeg haar naar het succes van de zomerjurk.

"Het succes van de jurk gaat verder terug dan die desbetreffende foto van prinses Amalia. Afgelopen januari kreeg ik het Griekse merk voor het eerst binnen in mijn winkel 'RUM Amsterdam'. Ik was toen ik het inkocht in augustus 2017 meteen weg van dit boho merk, maar had aanvankelijk niet voorzien dat dit zo'n grote hit zou worden en dat in een week alles uitverkocht zou zijn . Direct heb ik het merk weer ingekocht en ook die voorraad vloog de winkel en de webshop uit. Vervolgens heb ik alle voorraad die de Nederlandse agent op dat moment had opgekocht. Wederom spannend, het ging om meer dan 200 jurken die je in een keer afneemt, maar een maand later waren we weer volledig uitverkocht. Gelukkig kampen wij niet met een liquiditeitsprobleem en konden we er vol op ingaan," aldus Marlies Otten telefonisch tegenover FashionUnited.

Waarom het jurkje dan zo razend populair is? Dat komt volgens Otten door de print, de kleur en de kwaliteit van de stof. Otten: “Het heeft ook een meerwaarde dat Devotion gerund wordt door een Grieks familiebedrijf die het honderd procent katoenen jurkje zelf produceert. Dat merk je aan de collecties. Onderdeel van de aantrekkingskracht is denk ik ook dat iedereen het jurkje past; van jong tot oud, van slank tot vol.”

Op de vraag of Otten denkt dat de consument Devotion-moe wordt van al die kopieën die op dit moment op de markt worden gebracht en al die BN’ers die op sociale media met de jurk op de foto gaan, antwoordt de mode-ondernemer stellig nee. “Je ziet zo goed het kwaliteitsverschil. En daarnaast is Devotion meer dan alleen dit jurkje. Ik heb alweer de inkoop gedaan voor het komende seizoen; 17 modellen en erg vernieuwend én meer dan alleen jurkjes. Die collectie ligt vanaf november 2018 in de winkels. Voor dit merk hoef je geen verkooppraatje te houden, iedereen is opslag verliefd. We verzenden het wereldwijd en Devotion is druk bezig met het aanschaffen van nieuwe machines om alle vraag aan te kunnen. Ik heb veel vertrouwen in dit mooie merk”, aldus Otten.

Altijd up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u hier aan voor de FashionUnited nieuwsbrief!

Beeld: website Devotion

Devotion
Marlies Otten
Pure Brands