Het Amerikaanse kleding en accessoiresbedrijf Guess, dat vanaf de eeuwwisseling vecht tegen dalende verkoopcijfers, meldt dat de resultaten van het derde kwartaal weer negatief beinvloed zijn door lagere verkoopcijfers bij de retail- en groothandeldivisie. In de drie maanden tot 28 september 2002 is de groothandelverkoop met 24% omlaag gegaan tot 51.5 miljoen Euro terwijl de retailverkoop 0.7 % daalde tot 95.8 miljoen Euro.

De netto winst van het derde kwartaal nam toe, van 1.3 miljoen Euro vorig jaar tot 3.4 miljoen in het afgelopen kwartaal, maar bij de opbrengst zat 4 miljoen Euro dis afkomstig zijn van een proces-afrekening, meldt het bedrijf uit Los Angeles. De totale verkoop daalde met 8.5 procent tot 158.3 miljoen Euro.

Voor de eerste negen maanden van dit jaar rapporteert Guess een netto verlies van 6.7 miljoen Euro vergeleken met de netto winst van 4.9 miljoen Euro in dezelfde periode vorig jaar. De verkoop daalde 15.9 procent tot 417.1 miljoen Euro. Guess zegt “stappen te nemen om verdere onkosten te reduceren".

Het label GUESS?, dat bij de oprichting in 1981 beloofde een van de meest herkenbare en invloedrijke merknamen te worden, brengt mannen-, vrouwen-, kinder- en interieurcollecties.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN