De verkoop van de Amerikaanse tennisschoenen specialist K-Swiss is bijna verdubbeld in het afgelopen kwartaal. De binnenlandse verkoop steeg met 16.4 procent tot 69.6 miljoen Euro en de internationale verkoop sprong met 42.3% omhoog tot 12.7 miljoen Euro. De vraag naar sneakers was vooral groot in Europa en Azie, meldt K-Swiss. In het derde kwartaal steeg de verkoop van de sportschoenenproducent 19.7% tot 83.2 miljoen Euro terwijl de netto winst 1.3 procent omhoog ging tot 8.3 miljoen Euro.

K-Swiss bevestigde plannen over de uitbereiding in Europa en het merk Royal Elastics en de lancering van National Geographic, dat in samenwerking met de Amerikaanse outdoorschoenen specialist Rugged Shark wordt geproduceerd. In de eerste drie kwartalen steeg de verkoop met 23% tot 239.2 miljoen en de netto winst bereikte 24.3 miljoen Euro, een stijging van 27.4% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Internationale orders voor leveringen tussen oktober 2002 en maart 2003 tonen een gezond vierde kwartaal aan meldt K-Swiss directeur Steven Nichols.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN