De modeafdeling van het Engelse bedrijf Laura Ashley is het afgelopen half jaar in de rode cijfers geraakt. Laura Ashley rapporteerde eerder dit jaar dat de omzet 6.5 procent gestegen was tot 221.2 miljoen Euro in de zes maanden tot 27 juli 2002, maar deze stijging is neer gehaald door de lage verkoopcijfers in Europa. Het bedrijf vertelt de strategie voor Europa te herzien. De Laura Ashley-producten zullen in dit continent alleen in franchise winkels verkocht worden. Van de 460 Laura Ashley-winkels zijn op dit moment 190 winkels franchise stores.

De onderneming die momenteel in 24 landen actief is, had een bruto verlies van 314.100 Euro tegenover een winst van 3.8 miljoen Euro van vorig jaar. De kledingverkoop daalde tien procent in Europa. Volgens de directeur van Laura Ashley, Ng Kwan Cheong, waren de verkoopcijfers vooral in Duitsland en Frankrijk erg laag. In het thuisland steeg de verkoop drie procent. De verkoop van interieurartikelen steeg twee procent in het tweede kwartaal van 2002. In de eerste acht weken van het tweede half jaar zet de daling van de verkoop van kleding voort. De verkoop van interieurartikelen stijgt 14%. Door de bestellingen via Laura Ashley's postordercatalogus steeg de verkoop van deze afdeling 40% in deze periode.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN