• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Verschillende themadagen in lingerieweek

Verschillende themadagen in lingerieweek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Week van de Lingerie kent 7 themadagen. In speciaalzaken worden er op individuele basis shows, ontvangsten, pasdagen en workshops gehouden. * Zaterdag 22 oktober - beha dag (pasvorm, kleine, grote maten) * Maandag 24 oktober - Lingerie wasdag (materiaalinfo, bescherming tips) * Dinsdag 25 oktober - Onderbroekendag (slips in alle soorten en maten) * Woensdag 26 oktober - Tienerdag (1 e beha, slips, nachtkleding, accessoires) * Donderdag 27 oktober - Pyjamadag (nachtkleding voor hem en haar) * Vrijdag 28 oktober - Sportdag (sportbeha's, sportondergoed, workouts) * Zaterdag 29 oktober - Mannenondergoed dag (aandacht voor mannen) De 12 e editie van de Week van de Lingerie zal zich vooral in speciaalzaken afspelen. De promotieweek (22 t/m 29 oktober) kent dit jaar 7 themadagen en iedere dag wordt een ander onderwerp belicht. Bodyfashion Promotion greep de Bodyfashion Tradefair onlangs aan om extra aandacht voor de week te generen. Dit is nodig omdat er begin dit jaar onzekerheid over het voortbestaan van de Week van de Lingerie ontstond nadat enkele grote winkelketens zich hadden teruggetrokken. "De Week van de Lingerie gaat door en we doen er alles aan om deelname voor speciaalzaken zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Zo is er een uitgebreid pakket samengesteld met promotiemateriaal en cadeautjes voor klanten. Verder is het goed om te weten dat hoofdsponsor Libresse opnieuw zijn steun heeft toegezegd. Lingerieketens Livera (Intres), en Lichérie (Euretco) doen mee, evenals grote merken als L. ten Cate (Ten Cate en Tweka), Van de Velde (Marie Jo en Prima Donna) en Triumph (Hom, Valisère, Triumph en Sloggi)," aldus Monica van Alewijn van Bodyfashion Promotion. De kick-off voor de week wordt op 20 oktober gegeven. Niet met de 'traditionele' Nacht van de Lingerie, maar met een programma dat iets kleiner is van opzet. "Delen van deze 'Bodyfashion Nieuwsshow' - met actuele collecties, de bekendmaking van de nieuwe Lingeriedraagster van het Jaar en bn'ers die lingerie een warm hard toedragen - kunnen live worden uitgezonden op televisie of internet." Ook tijdens de promotieweek zal in de media aandacht aan de themadagen worden besteedt. Dit gebeurt in samenwerking met de diverse sponsoren. Het was overigens de laatste keer dat de Bodyfashion Tradefair in de Home Boxx in Nieuwegein plaatsvond. Vanaf volgend voorjaar is de beurs gehuisvest in het nieuwe Bodyfashion Center in Amersfoort, waar een groot aantal exposanten ook een eigen permanente showroom zullen inrichten. Deze editie van de beurs telde ongeveer 25 nieuwe exposanten. Van hen vertegenwoordigde 40 procent het badsegment en 15 procent bodywear voor mannen. De meerderheid van de nieuwe exposanten zijn jonge starters en producenten. "Steeds vaker gaan aanbieders uit andere sectoren, zoals de sportbranche, op zoek naar nieuwe afzetmogelijkheden en zien daarvoor vooral mogelijkheden in de bodyfashion speciaalzaak." De laatste lingerievakbeurs in Nieuwgein viel op maandag toevalligerwijs samen met een nieuwe textielblokkade van de EU op invoer uit China: de blokkade betreft na broeken, truien en blouses nu ook beha's.

bodyfashion promotion
Bodyfashion Tradefair
Lingerie
Week van de Lingerie