VF legt basis voor nieuwe uitbreiding
bezig met laden...
Het Amerikaanse VF Corporation heeft met twee overnames een belangrijke stap gezet in een markt waar het bedrijf minder sterk vertegenwoordigd was. Enerzijds is daar de overname van het populaire jeansmerk Seven for all Mankind voor een geschat bedrag van $775 miljoen. Ook heeft VF Corp. het lifestylemerk Lucy Activewear overgenomen voor $110 miljoen. De twee bedrijven vormen de basis voor een nieuwe divisie: VF Contemporary Brands met een verwachte jaaromzet van meer dan $350 miljoen.
De overname van Seven for all Mankind is opvallend omdat VF al eerder naar het bedrijf gekeken had. Toen zou het jeansmerk nog te onstabiel zijn bevonden. Ongeveer een jaar geleden heeft Mike Egeck het roer bij Seven overgenomen. Egeck werkte daarvoor zes jaar bij VF. Eerst bij The North Face en later als directeur van de Outdoor divisie met merken als JanSport, Eastpack en Reef waar onder zijn leiding de omzet flink is toegenomen. Mede dankzij het vertrouwen dat Egeck bij VF geniet, is de deal razendsnel rondgebreid. Egeck gaat nu ook leiding geven aan de nieuwe VF Contemporary Brands divisie.
De overname van Seven en Lucy wordt gezien als het begin van een forse expansie van beide merken. Het jeansmerk heeft vooral internationaal nog veel groeimogelijkheden. Voor Lucy, dat in 1999 online is begonnen, zal het nationale retailnetwerk fors worden uitgebreid.