Vijf nieuwe merken bij V&D
bezig met laden...
Dit najaar introduceert V&D vijf nieuwe merken in Nederland. Het warenhuis heeft de primeur van de labels Cortefiel, Oasis, Principles, Springfield en Warehouse en bovendien de exclusieve rechten op de verkoop ervan. De eerste collecties zijn vanaf half september als shop-in-shop in twintig V&D vestigingen verkrijgbaar. De vijf nieuwe merken komen naast de andere merken die V&D al aanbiedt, zoals Mexx, Esprit, Benetton en de private labels Soho New York, LIV collection en Essentials. Rudolph van der Kraan, hoofd Styling & Conceptontwikkeling: "Het zijn stuk voor stuk eigentijdse merken waarmee we onze klanten kunnen verrassen en inspireren. De collecties komen oorspronkelijk uit Spanje en Engeland en zijn daar al ongelooflijk populair." De vijf modemerken onderscheiden zich onderling in uitstraling en karakter. Zo maakt het Britse Warehouse een vertaling van de laatste trends met thema's als retro klassiek en invloeden uit de jaren '60 rock & roll. Cortefiel is stijlvol en 'smart', met aandacht voor dandy romantiek en theatrale glamour en het gebruik van rijke stoffen als fluweel en brokaat. Van der Kraan: "Naast een ruim aanbod van basics voeren alle merken kledingstukken die geïnspireerd zijn op internationale catwalktrends: van urban streetstyle tot de Britse classics, alle trends van nu komen voorbij. De kracht van deze merken is dat zij in staat zijn om die internationale modetrends te vertalen naar betaalbare kledingstukken en collecties, waarbij wel duidelijk aandacht is voor mooie stoffen en bijzondere materialen." Het business model tussen V&D en de merken uit Engeland verloopt geheel via elektronische berichtenuitwisseling tussen V&D en de diverse brandowners. Voor het faciliteren van die elektronische processen zijn ook de Britse brandowners een meerjarencontract met FashionUnited eBusiness aangegaan.