De carrière van Viktor en Rolf kon rechtstreeks uit een handboek komen 'hoe het te maken zonder uitverkoop'. Creëer een avantgardistisch intelectueel imago om interesse te wekken, en gebruik dit imago vervolgens om het in commercieel interessante licenties commercieel aan te wenden. Het duo steekt de draak met alle modeclichés, maar koestert toch als grootste droom een eigen couturehuis à la Yves Saint Laurent uit de grond te stampen.

Ze vinden modeaccessoires als kettingen en hoeden overbodig, maar zien er geen been om binnen te lopen aan accessoireslicenties. Zo verkochten ze eerder al parfumflesjes, maar dan zonder inhoud.....

Viktor Horsting en Rolf Snoeren werken sinds 1993, een jaar na hun eindexamen aan de afdeling modevormgeving van de Academie voor Beeldende Kunsten in Arnhem, samen. Omdat samen nou eenmaal leuker is dan alleen. Zolang ze samenwerken zijn ze al met mode bezig. Daarbij gaat het niet om kleren om te dragen maar meer om 'kunstkleren' of 'denkkleren' ontstaan uit een bepaald idee over kleding. Kortom: geen kleren voor in winkels, maar voor in musea.

De nieuwste deal die de nette bebrilde heren in hun snelle carriere gesloten hebben brengt een nieuw product voort, Viktor & Rolf 'the parfum'. Ze sloten daartoe een lucratieve overeenkomst met gigant L'Oréal. Deze keer zullen het gevulde modieuze flesjes zijn....

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN