• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Virtuele H&M

Virtuele H&M

Door FashionUnited

6 jun. 2007

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz is toegetreden tot de virtuele modewereld. Samen met Electronic Arts (EA) lanceerde de keten een spel waarin het populaire modebedrijf een rol speelt. EA is de maker van het zeer populaire computerspel The Sims en heeft samen met H&M een vervolg op het spel ontwikkeld: The Sims 2 H&M Fashion Stuff Pack. Het spel zal later deze maand via EA verkoopkanalen verkrijgbaar zijn. De stuff pack bevat virtuele replicas van kleding uit de zomercollectie van H&M, en ook alle onderdelen die je nodig zult hebben om je eigen H&M winkel te creëren: mannequins, kledingrekken, kleedkamers, kassas en nog veel meer.

Tegelijkertijd zal The Sims 2 Fashion Runway Showcase worden gelanceerd. De showcase nodigt spelers uit creaties te ontwerpen voor zes verschillende ontwerpthema's. Het publiek zal iedere week online kunnen stemmen op de twaalf beste ontwerpen, die vervolgens in de Fashion Runway Showcase te bewonderen zijn. Het winnende ontwerp zal in productie gaan en in H&M winkels worden verkocht.

"We zijn zeer verheugd dat H&M het eerste merk is dat op deze manier The Sims wereld betreedt. Voor ons is de stuff pack een leuke gelegenheid om onze klanten in een nieuwe en spannende omgeving te ontmoeten en om delen van onze zomercollectie te kunnen tonen," zei H&M's marketingdirecteur Jörgen Andersson.