Voormalig Under Armour-bestuurders lanceren denimlabel

Een team voormalig Under Armour-bestuurders is een eigen denimlabel gestart. Revtown biedt ‘premium denim’ aan vanaf 75 dollar (60 euro) en wil hiermee de directe concurrentie aangaan met merken als Levi’s en Gap, aldus oprichter en CEO Henry Stafford tegenover zakenblad Forbes.

Stafford overzag tot 2016 de activiteiten van Under Armour in thuismarkt Noord-Amerika. Daarvoor was hij als CMO werkzaam voor American Eagle Outfitters. Tegenover Forbes legt hij zijn stap in de spijkerbroeken-wereld uit. “We dragen allemaal jeans. Iedereen binnen dit bedrijf draagt al jaren jeans naar z’n werk, dag in dag uit, maar niemand houdt ervan om een spijkerbroek aan te hebben.” Hij noemt als voorbeeld het thuiskomen na een dag werken, waarbij het merendeel van de mensen direct een trainings-of yogabroek aantrekt. “Als we nou eens een spijkerbroek konden maken waar mensen echt van houden?”

Stafford wijst naar zijn direct-to-consumer-model wanneer hem de vraag wordt gesteld wat Revtown onderscheidend maakt in de verzadigde denimmarkt. “Er zijn teveel producten beschikbaar waar mensen door een inefficiënt businessmodel uiteindelijk een veels te hoge prijs betalen. We willen iets nieuws, iets creatiefs. Er ligt geen voorraad te verstoffen in winkels of warenhuizen. Wanneer de vraag er is, beginnen we met produceren.”

Het nieuw gevormde Revtown-team bestaat naast Stafford uit meer medewerkers die eerder bij Under Armour top-posities bekleedde. Ook Steve Battista, voormalig senior vice president van het creatieve team van het sportmerk, is meegekomen naar Revtown. Hier neemt hij de functie van CMO op zich. Verder is ook Matt Maasdam, bij Under Armour nog verantwoordelijk voor de e-commerce-afdeling, de nieuwe CDO van Revtown. Revtown is voorlopig alleen in de VS beschikbaar, via de eigen website.

Beeld: Revtown Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN