• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Vroeg Rijp

Vroeg Rijp

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tegenwoordig zijn oefen-bh's voor jonge meisjes helemaal in. We worden tenslotte als mensen steeds groter, en niet alleen in de breedte of in de lengte. Steeds jongere meisjes hebben de steun van een 'bh voor beginners' nodig en de detailhandel haakt in op deze ontwikkeling.

Bedrijven als Sara Lee Corp hebben zwaar geïnvesteerd in oefen-bh's en sommige grotere warenhuizen in Amerika trainen hun werknemers om maten voor 'beginners' op te meten. Dit schrijft Reuters. De jonge meisjes zijn namelijk onervaren en nerveus of juist trots en opgewonden en behoeven professionele begeleiding. In sommige gevallen ontwikkelen meisjes van zes jaar al borsten, zegt Iris Prager die de website beinggirl.com aanstuurt en een doctoraat heeft in gezondheidsleer. Volgens een onderzoek dat in 1997 werd gepubliceerd krijgen blanke meisjes van gemiddeld ruim negen jaar borsten. Bij Afrikaans-Amerikaanse meisjes ligt dit gemiddelde op 8 jaar.

Niemand weet precies waarom meisjes op steeds jongere leeftijd de pubertijd bereiken. Sommigen geloven dat het te maken heeft met de met hormone-volgespoten voedingsproducten in Amerika, terwijl anderen het fenomeen wijten aan de invloed van sexuele themas op televisie en in films. Wat de oorzaak ook mag zijn, het feit is dat de ontwikkeling versnelt en meisjes eerder bh's nodig hebben.

Sara Lee vond hier een aantal jaar geleden een antwoord op. "Toen wij de 'Barely There' bh drie jaar geleden introduceerden, ontdekten we dat we een geheel nieuwe categorie consumenten ermee aanspraken," zei Joanne Kaye, merchandising directuer van Sara Lee, tegen Reuters. "Deze klant is beschieden...en nog niet toe aan een beugel bh." Door de bhs uit te voeren in zachte, liefelijke kleuren speken zij de smaak van jonge meisjes aan, zegt Kaye.

Maidenform, het bedrijf dat furore maakte in de jaren 50 en 60 met grote advertentiecampagnes voor bhs, heeft ook succes gehad met de "One Fabulous Fit" sportbh die in 2001 werd gelanceerd. Detaillist Abercrombie & Fitch was minder succesvol. Het bedrijf introduceerde een ondergoed lijn die veel te sexy en gewaagd bleek te zijn voor jonge meisjes. Ouders waren woedend en Abercrombie & Fitch werd gedwongen de lijn terug te trekken. Het komt erop neer dat oefenbh's eenvoudig en onschuldig moeten zijn.

Ondermode