Vrouwen kopen vaak alleen
bezig met laden...
Maar liefst 80 procent van de Nederlanders besteedt nogal wat tijd om zich te informeren over laatste mode. Onder personen die behoorlijk veel geld besteden aan lifestyle ligt dat percentage zelfs op 87 procent. Ze doen dit vooral door etalages te bekijken, tijdschriften te lezen, bezoek aan modewinkels en internet. Dit blijkt uit het lifestyle onderzoek van TNS NIPO onder 1.163 respondenten, dat in opdracht van Elsevier Media Amsterdam is uitgevoerd.
Opvallend is dat mannen nog steeds in veel gevallen (66 procent) samen met hun partner kleding kopen, terwijl vrouwen dat vaker alleen doen. Van de vrouwen koopt 22 procent samen met hun partner en 47 procent alleen. Verder wordt aan najaars- en winterkleding gemiddeld meer geld uitgegeven dan aan voorjaars- en zomerkleding. Door de topbesteders wordt gemiddeld €499,- aan winterkleding besteed en €430,- aan zomerkleding. Tenslotte is gebleken dat ondergoed/lingerie en badkleding het meest in de lente en de zomer wordt gekocht.