VS drijft omzetstijging Ferragamo
bezig met laden...
Het Italiaanse modehuis Salvatore Ferragamo Italia SpA heeft afgelopen jaar een omzetstijging van 11 procent naar €640 miljoen gerealiseerd. Tijdens een persconferentie zei voorzitter Michele Norsa dat de omzet in de VS met 25 procent is gestegen. De reden hiervoor is de succesvolle vakantieperiode in december. De toppresteerders waren de segmenten accessoires en herenmode. Deze droegen ook voor een groot deel bij aan de omzetstijging. Ondertussen daalde de verkoop van kleding 'vanwege het zachte weer', maar Norsa benadrukte dat het bedrijf toch groeit. Ook zei hij dat Ferragamo zelfs volgend jaar al naar de beurs zou kunnen gaan.
Ondanks de goede berichten bleef Norsa behoudend waar het komende jaar betreft. De euro staat nu zeer sterk tegenover de dollar en de yen, waardoor de marges te lijden hebben. Daarom zal het bedrijf dit jaar de prijzen in de VS met gemiddeld 5 procent verhogen, zei Hervé Martin, Ferragamo's algemeen productmanager.
De grote zorg is echter Japan. ”Ik maak me het meeste zorgen om Japan omdat het erg afgezonderd is en geen tourisme heeft”, zei Norsa. Japanners geven ook veel geld uit in het buitenland, maar een zwakke yen zou dat kunnen afremmen. Ferragamo is van plan in nieuwe markten als Mexico te groeien en wil dit jaar tussen 40 en 50 winkels openen.