Webwinkel bij helft winkelketens
bezig met laden...
Bijna de helft van de grote Nederlandse winkelketens (47 procent) heeft een webwinkel. Dat blijkt uit een inventarisatie van RetailTrends. Verder komt naar naar voren dat bijna alle grote Nederlandse winkelketens een website hebben (98 procent) en dat 64 procent emails verzendt naar belangstellende klanten.
De websites van de grootste retailers zijn vrijwel allemaal goed te vinden. Retailers die minder snel gevonden worden zijn: Aktiesport, Bijoux Brigitte, Expert, Mango en The Sting. Vindbaarheid op zoekmachines is belangrijk voor retailers en zal naar verwachting alleen maar belangrijker worden. Veel consumenten kopen al via internet, daarnaast oriënteren zij zich voor een latere aankoop steeds vaker online. Ook retailers die geen webwinkel hebben, doen er dus goed aan zich op internet te presenteren.
Slechts 11 procent van de retailers doet aan zoekreclame. Voorbeelden hiervan zijn Hema, die bij zoekmachines goed scoort op het woord `tompouce` en Hunkemöller, die hoog eindigt bij de zoekterm 'ondergoed'. Retailers die zich bezighouden met zoekreclame zijn onder meer: Albert Heijn, Australian Homemade, Bruna, Christine le Duc, Mexx, Prénatal, Scapino en Tchibo. (Bron: Retailtrends)