Webwinkel voor Amerikaanse merken
bezig met laden...
Stel: tijdens een tripje in het buitenland kocht je kleren waar je erg blij van werd. Fijne stoffen en nog mooi afgewerkt ook: met aparte stiksels, pailletten of bijzondere prints. Terug in Nederland ontdek je dat de merken hier niet verkrijgbaar zijn, terwijl je ervan overtuigd bent dat de kleding aan zou slaan bij Nederlandse consumenten. Wat doe je dan? Het antwoord van Jasmijn van Melick uit Roermond luidt: contact opnemen met de leveranciers, de distributierechten verwerven, inkopen en een winkel openen. Geen gewone winkel, maar een webshop: "Want daar kan ik tenminste heel Nederland mee bedienen, in plaats van alleen de stad waarin ik woon." De meeste merken waarmee ze contact opnam waren nog niet eerder benaderd voor de Nederlandse markt, vertelt Van Melick: "Sommigen zijn zelfs nog niet eens verkrijgbaar in Europa." In december legt ze de laatste hand aan de presentatie van de collectie, door de ontwerpen te fotograferen. Op 4 januari moet alles rond zijn: Dan opent ze haar webwinkel Fashion Manor.com. In de webshop gaat ze kleding verkopen van Amerikaanse ontwerpers Rebecca Taylor, Karen Zambos Vintage Couture en Trina Turk. Ook bevat haar assortiment sieraden van Citrines by the Stones, Kenneth Jay Lane en Gorjana en tassen van Felix Rey. De enige Nederlandse producten die Fashion Manor verkoopt zijn de tassen van Cavalier Design.
"De grootste uitdaging is exclusief te zijn", zegt Van Melick. Om ook in de toekomst te kunnen blijven verrassen, blijft ze op zoek naar nieuwe designers en merken om de collecties maandelijks aan te vullen. De prijzen vallen in het middensegment.