Weinig aandacht voor zintuigen
bezig met laden...
Nederlandse winkel geven te weinig aandacht aan de zintuigen van hun klanten. Dat meldt Het Tijdschrift voor Marketing dat een dag ging winkelen met Deense merkenexpert Martin Lindstrom. De auteur van het boek 'Brand Sense' gaf zijn oordeel over de inrichting van een aantal winkels in de Amsterdamse Kalverstraat. Zijn favoriet? La Place, het afhaalrestaurant van V&D. "De atmosfeer is prettig. Het voedsel wordt ter plekke klaargemaakt en is aantrekkelijk uitgestald." De flagship store van Rituals komt op de tweede plaats. Ook hier staan volgens Lindstrom de producten mooi uitgestald, zijn de verpakkingen onderscheidend en is het licht prettig. Aan de onderkant van het spectrum plaatst de Deense expert winkels als De Tuinen en V&D. Over De Tuinen zegt hij: "Waar zijn de bakken met verse thee en kruiden die ik kan ruiken en proeven? Waar zijn die fantastische displays?". V&D noemt hij een stervend merk. "Het ziet eruit alsof er gebouwd wordt." Lindstrom bezocht verder de winkel van Zara en gaf die winkel het cijfer 6,5, Orange kreeg een 6, SPS een 5,5, Hema een 4, Etos een 4,5 en Sketchers een 5. (Bron: Tijdschrift voor Marketing)