• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Winnaar Retail Excellence Award: ‘Totaalbeleving is belangrijk’

Winnaar Retail Excellence Award: ‘Totaalbeleving is belangrijk’

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

“Wij willen alleen het allerbeste voor onze klanten. Dat betekent dat we continu vernieuwen.” Dat zegt onderneemster Maggy Hopman in een reactie op het winnen van de Retail Excellence Award, die tijdens de Modefabriek werd uitgereikt. De Spakenburgse modezaak Maggy’s werd uitgeroepen tot beste winkel van Nederland in de categorie ‘Retail Excellence’.

De jury roemde de totaalbeleving van de klant als grootste troef van de modezaak. “Of het nu gaat om de winkel, het team van style-coaches, de inzet van social media of de bijzondere klant-events: alles is tot in de perfectie verzorgd. Hierdoor weet Maggy’s klanten uit het hele land te trekken en te koesteren. De totaalbeleving zorgt ervoor dat Maggy’s excelleert in retail.” Ook is de vakjury zeer te spreken over de persoonlijke evenementen die het bedrijf organiseert, zoals modeshows, het samen met klanten deelnemen aan de Nike Women’s 10 km en bingo-en bij een Beach Club.

Volgens Hopman zelf is de prijs te danken aan de verdienste van het team. “Onze style-coaches begeleiden onze klanten en geven eerlijk advies. Het is van groot belang te weten hoe je de klant zo goed mogelijk begeleidt en adviseert. Daar is ons hele team van style-coaches op getraind en voorbereid. Daarnaast zijn we zeer actief op social media, zodat onze community steeds weer geprikkeld wordt.” Hoewel de online concurrentie op de loer ligt, gelooft ze nog steeds in offline winkelen. “Juist met live contact kun je je onderscheiden. En klanten een volledige beleving bieden.”

Het is niet de eerste keer dat Maggy’s in de prijzen valt; nog geen drie jaar geleden kreeg de winkel de titel ‘Beste Zelfstandige Winkel van Nederland’.

retail excellence award